101 powodów, dla których warto brać udział w targach
Każdy kto decyduje o tym, że firma wystawi się na danych targach, kieruje się własnymi kryteriami oceny. Wszystkie firmy zmagają się z indywidualnymi potrzebami które są zmienne w czasie. Dlatego oczekiwane korzyści wobec udziału są zgoła odmienne. Oto lista wszystkich korzyści wynikających z udziału w targach:
- 1. Sprzedaż produktów i usług
- 2. Nawiązanie kontaktów z potencjalnymi kontrahentami
- 3. Wprowadzenie na rynek nowych produktów lub usług
- 4. Przedstawienie klientom nowych produktów lub usług
- 5. Zaprezentowanie klientom nowych zastosowań produktów lub usług
- 6. Umożliwienie klientom kontaktu z profesjonalistami
- 7. Zorganizowanie spotkania prezesa z klientami
- 8. Bezpośredni kontakt z klientami firmy
- 9. Znalezienie nowych rynków zbytu
- 10. Bezpośredni kontakt sprzedawców z kupującymi ? jeśli w normalnych warunkach jest on niemożliwy
- 11. Potwierdzenie istnienia i wielkości firmy ? jeśli funkcjonuje tylko w obszarze internetu
- 12. Nawiązanie kontaktów z osobami podejmującymi decyzje o zakupie
- 13. Zrozumienie procesu podejmowania przez klienta decyzji o zakupie
- 14. Zainteresowanie ofertą firmy osób mających wpływ na decyzję o zakupie
- 15. Pokazanie się na tle konkurencji
- 16. Zebranie informacji na temat konkurencji
- 17. Pomoc klientom w rozwiązywaniu problemów
- 18. Obserwowanie reakcji klientów na nowe produkty
- 19. Obserwowanie reakcji klientów na istniejące produkty
- 20. Przeprowadzenie badania rynku
- 21. Dotarcie do handlowców i przedstawicieli handlowych
- 22. Edukacja handlowców, przedstawicieli handlowych i agentów
- 23. Pozyskanie nowych pracowników
- 24. Edukacja pracowników
- 25. Nawiązanie kontaktów handlowych przez handlowców, przedstawicieli handlowych i agentów
- 26. Spowodowanie, że firma stanie się bardziej znana (promocja firmy)
- 27. Zmiana wizerunku firmy
- 28. Stworzenie bazy danych klientów
- 29. Promocja swojej branży
- 30. Nagłośnienie w mediach istnienia nowych produktów, usług lub projektów
- 31. Wzmocnienie świadomości marki
- 32. Rozpoczęcie kampanii wprowadzającej na rynek nową markę
- 33. Rozprowadzenie próbek produktu
- 34. Sprawdzenie jakie zażalenia składają klienci (feedback)
- 35. Wsparcie działań marketingowych
- 36. Rozpowszechnianie informacji o produktach lub usługach
- 37. Zorganizowanie spotkania dotyczącego sprzedaży
- 38. Stworzenie korzystnych warunków do wymiany doświadczeń z osobami z branży
- 39. Rozpoczęcie nowej akcji promocyjnej
- 40. Wprowadzenie na rynek nowej usługi
- 41. Edukacja klientów firmy
- 42. Przedstawienie nowych technologii
- 43. Repozycjonowanie firmy na rynku
- 44. Zmiana postrzegania firmy przez klientów
- 45. Zapoznanie nowych pracowników z branżą
- 46. Zorientowanie się w nowych tendencjach panujących w branży
- 47. Nawiązanie współpracy z osobami z branży
- 48. Nawiązanie współpracy z ekspertami w danej dziedzinie
- 49. Demonstrowanie nowych produktów i usług
- 50. Nawiązanie kontaktów z kontrahentami zagranicznymi
- 51. Przedstawienie prezesa mediom
- 52. Wsparcie pracy handlowców
- 53. Podkreślenie zaangażowania firmy w działalność na rynku
- 54. Podkreślenie zaangażowania firmy w pracę handlowców, przedstawicieli handlowych i agentów
- 55. Wypróbowanie technik współpracy z kontrahentami zagranicznymi
- 56. Wpłynięcie na zmianę poglądów klientów na dany temat
- 57. Zwiększenie stopy zwrotu z inwestycji
- 58. Transfer technologii
- 59. Możliwość zaangażowania się w nowe przedsięwzięcie
- 60. Szukanie możliwości współpracy z innymi firmami z branży (joint venture)
- 61. Pozyskiwanie nowych licencji
- 62. Szukanie nowych obszarów funkcjonowania firmy
- 63. Sprawdzenie skuteczności kampanii marketingowych i promocyjnych
- 64. Zorganizowanie imprezy dla osób z branży
- 65. Przedstawienie ekspertów firmy podczas seminariów lub warsztatów
- 66. Przeprowadzenie badań rynku na potrzeby tworzenia nowych produktów
- 67. Przedstawienie nowych metod produkcji
- 68. Wywarcie bezpośredniego wpływu na osoby podejmujące decyzje o zakupie
- 69. Stworzenie bazy danych dotyczącej branży
- 70. Zorganizowanie atrakcji dla najważniejszych klientów firmy
- 71. Dystrybucja materiałów promocyjnych firmy
- 72. Wpływanie na tendencje panujące w branży
- 73. Stworzenie przenośnego salonu wystawowego
- 74. Demonstrowanie różnych zastosowań produktów i usług
- 75. Bezpośredni kontakt z grupą docelową
- 76. Podniesione morale personelu działu sprzedaży
- 77. Stworzenie okazji do wypróbowania produktów lub usług firmy przez potencjalnych klientów
- 78. Pozyskanie numerów telefonów potencjalnych klientów w celu nawiązania współpracy po zakończeniu targów
- 79. Sprzedaż produktów na stoisku
- 80. Prezentacja produktów na żywo
- 81. Wprowadzenie na rynek usług pomocniczych
- 82. Umożliwienie spotkania personelu firmy z klientami poza stoiskiem targowym
- 83. Stworzenie trójwymiarowej prezentacji firmy
- 84. Przedstawienie inicjatyw społecznych firmy
- 85. Demonstrowanie poparcia firmy dla istniejących inicjatyw społecznych
- 86. Zdobycie informacji o innych imprezach targowych
- 87. Uczestnictwo w sesjach edukacyjnych
- 88. Spotkanie z rzecznikami branży
- 89. Tworzenie nowych technik marketingowych
- 90. Pokazanie dużych, nieprzenośnych urządzeń i produktów
- 91. Przeciwdziałanie nieprzychylnej firmie atmosferze medialnej
- 92. Nagłośnienie związków firmy z organizacjami społecznymi lub branżowymi
- 93. Wyjaśnienie efektów zmian w strukturze firmy
- 94. Umożliwienie bliższego kontaktu kierownictwa wyższego szczebla firmy z klientami
- 95. Skrócenie cyklu zakupów
- 96. Szkolenie nowego personelu
- 97. Wzbudzenie zainteresowania nowymi produktami (usługami)
- 98. Poprawa rentowności firmy
- 99. Pobudzenie rynku dzięki rekomendacji firmy przez osoby odwiedzające targi
- 100. Udoskonalenie mixu marketingowego
- 101. Dotarcie do nowych klientów i grup konsumentów