101 powodów, dla których warto brać udział w targach

Autor: w Marketing targowy, Strategia targowa, Targi, Wystawiennictwo

Każdy kto decyduje o tym, że firma wystawi się na danych targach, kieruje się własnymi kryteriami oceny. Wszystkie firmy zmagają się z indywidualnymi potrzebami które są zmienne w czasie. Dlatego oczekiwane korzyści wobec udziału są zgoła odmienne. Oto lista wszystkich korzyści wynikających z udziału w targach:

      1. Sprzedaż produktów i usług
      2. Nawiązanie kontaktów z potencjalnymi kontrahentami
      3. Wprowadzenie na rynek nowych produktów lub usług
      4. Przedstawienie klientom nowych produktów lub usług
      5. Zaprezentowanie klientom nowych zastosowań produktów lub usług
      6. Umożliwienie klientom kontaktu z profesjonalistami
      7. Zorganizowanie spotkania prezesa z klientami
      8. Bezpośredni kontakt z klientami firmy
      9. Znalezienie nowych rynków zbytu
      10. Bezpośredni kontakt sprzedawców z kupującymi ? jeśli w normalnych warunkach jest on niemożliwy
      11. Potwierdzenie istnienia i wielkości firmy ? jeśli funkcjonuje tylko w obszarze internetu
      12. Nawiązanie kontaktów z osobami podejmującymi decyzje o zakupie
      13. Zrozumienie procesu podejmowania przez klienta decyzji o zakupie
      14. Zainteresowanie ofertą firmy osób mających wpływ na decyzję o zakupie
      15. Pokazanie się na tle konkurencji
      16. Zebranie informacji na temat konkurencji
      17. Pomoc klientom w rozwiązywaniu problemów
      18. Obserwowanie reakcji klientów na nowe produkty
      19. Obserwowanie reakcji klientów na istniejące produkty
      20. Przeprowadzenie badania rynku
      21. Dotarcie do handlowców i przedstawicieli handlowych
      22. Edukacja handlowców, przedstawicieli handlowych i agentów
      23. Pozyskanie nowych pracowników
      24. Edukacja pracowników
      25. Nawiązanie kontaktów handlowych przez handlowców, przedstawicieli handlowych i agentów
      26. Spowodowanie, że firma stanie się bardziej znana (promocja firmy)
      27. Zmiana wizerunku firmy
      28. Stworzenie bazy danych klientów
      29. Promocja swojej branży
      30. Nagłośnienie w mediach istnienia nowych produktów, usług lub projektów
      31. Wzmocnienie świadomości marki
      32. Rozpoczęcie kampanii wprowadzającej na rynek nową markę
      33. Rozprowadzenie próbek produktu
      34. Sprawdzenie jakie zażalenia składają klienci (feedback)
      35. Wsparcie działań marketingowych
      36. Rozpowszechnianie informacji o produktach lub usługach
      37. Zorganizowanie spotkania dotyczącego sprzedaży
      38. Stworzenie korzystnych warunków do wymiany doświadczeń z osobami z branży
      39. Rozpoczęcie nowej akcji promocyjnej
      40. Wprowadzenie na rynek nowej usługi
      41. Edukacja klientów firmy
      42. Przedstawienie nowych technologii
      43. Repozycjonowanie firmy na rynku
      44. Zmiana postrzegania firmy przez klientów
      45. Zapoznanie nowych pracowników z branżą
      46. Zorientowanie się w nowych tendencjach panujących w branży
      47. Nawiązanie współpracy z osobami z branży
      48. Nawiązanie współpracy z ekspertami w danej dziedzinie
      49. Demonstrowanie nowych produktów i usług
      50. Nawiązanie kontaktów z kontrahentami zagranicznymi
      51. Przedstawienie prezesa mediom
      52. Wsparcie pracy handlowców
      53. Podkreślenie zaangażowania firmy w działalność na rynku
      54. Podkreślenie zaangażowania firmy w pracę handlowców, przedstawicieli handlowych i agentów
      55. Wypróbowanie technik współpracy z kontrahentami zagranicznymi
      56. Wpłynięcie na zmianę poglądów klientów na dany temat
      57. Zwiększenie stopy zwrotu z inwestycji
      58. Transfer technologii
      59. Możliwość zaangażowania się w nowe przedsięwzięcie
      60. Szukanie możliwości współpracy z innymi firmami z branży (joint venture)
      61. Pozyskiwanie nowych licencji
      62. Szukanie nowych obszarów funkcjonowania firmy
      63. Sprawdzenie skuteczności kampanii marketingowych i promocyjnych
      64. Zorganizowanie imprezy dla osób z branży
      65. Przedstawienie ekspertów firmy podczas seminariów lub warsztatów
      66. Przeprowadzenie badań rynku na potrzeby tworzenia nowych produktów
      67. Przedstawienie nowych metod produkcji
      68. Wywarcie bezpośredniego wpływu na osoby podejmujące decyzje o zakupie
      69. Stworzenie bazy danych dotyczącej branży
      70. Zorganizowanie atrakcji dla najważniejszych klientów firmy
      71. Dystrybucja materiałów promocyjnych firmy
      72. Wpływanie na tendencje panujące w branży
      73. Stworzenie przenośnego salonu wystawowego
      74. Demonstrowanie różnych zastosowań produktów i usług
      75. Bezpośredni kontakt z grupą docelową
      76. Podniesione morale personelu działu sprzedaży
      77. Stworzenie okazji do wypróbowania produktów lub usług firmy przez potencjalnych klientów
      78. Pozyskanie numerów telefonów potencjalnych klientów w celu nawiązania współpracy po zakończeniu targów
      79. Sprzedaż produktów na stoisku
      80. Prezentacja produktów na żywo
      81. Wprowadzenie na rynek usług pomocniczych
      82. Umożliwienie spotkania personelu firmy z klientami poza stoiskiem targowym
      83. Stworzenie trójwymiarowej prezentacji firmy
      84. Przedstawienie inicjatyw społecznych firmy
      85. Demonstrowanie poparcia firmy dla istniejących inicjatyw społecznych
      86. Zdobycie informacji o innych imprezach targowych
      87. Uczestnictwo w sesjach edukacyjnych
      88. Spotkanie z rzecznikami branży
      89. Tworzenie nowych technik marketingowych
      90. Pokazanie dużych, nieprzenośnych urządzeń i produktów
      91. Przeciwdziałanie nieprzychylnej firmie atmosferze medialnej
      92. Nagłośnienie związków firmy z organizacjami społecznymi lub branżowymi
      93. Wyjaśnienie efektów zmian w strukturze firmy
      94. Umożliwienie bliższego kontaktu kierownictwa wyższego szczebla firmy z klientami
      95. Skrócenie cyklu zakupów
      96. Szkolenie nowego personelu
      97. Wzbudzenie zainteresowania nowymi produktami (usługami)
      98. Poprawa rentowności firmy
      99. Pobudzenie rynku dzięki rekomendacji firmy przez osoby odwiedzające targi
      100. Udoskonalenie mixu marketingowego
    101. Dotarcie do nowych klientów i grup konsumentów